WIP - Superhero - Baking texture
[ENG] I started studying the Substance Painter a short time ago. At first it took me a while to understand how the software works.
I watched some Allegorithmic video tutorials and they were so technical and hard to understand. I've found some videos that help me understand this software more easily.
[PORT]Comecei a estudar Substance Painter a pouco tempo. No começo eu demorei para entender como este programa funciona. Olhei os vídeos tutoriais do próprio Allegorithmic e este eram muito técnico e difícil de entender. Encontrei alguns vídeos tutoriais que me ajudaram muito a entender de forma mais fácil:
[ENG] In order not to have any problem projecting on top pf the other, as an exemplo of the hair on top pf the head , I divided the character into pieces. Substance Painter divides the character into pieces using the material ID. You need to put a material in each piece. Look how my character was:
[PORT]Para não ter problema de algumas parte projetar a normal em cima de outra, como por exemplo do cabelo em cima da cabeça, eu dividi o personagem em partes. O Substance Painter divide o personagem em parte usando matérias. Precisa colocar um material para cada parte. Seja como ficou o meu:
[ENG] This Is a final result after some adjustment:
[PORT] E o resultado depois de alguns ajuste foi este:
I watched some Allegorithmic video tutorials and they were so technical and hard to understand. I've found some videos that help me understand this software more easily.
[PORT]Comecei a estudar Substance Painter a pouco tempo. No começo eu demorei para entender como este programa funciona. Olhei os vídeos tutoriais do próprio Allegorithmic e este eram muito técnico e difícil de entender. Encontrei alguns vídeos tutoriais que me ajudaram muito a entender de forma mais fácil:
[ENG] In order not to have any problem projecting on top pf the other, as an exemplo of the hair on top pf the head , I divided the character into pieces. Substance Painter divides the character into pieces using the material ID. You need to put a material in each piece. Look how my character was:
[PORT]Para não ter problema de algumas parte projetar a normal em cima de outra, como por exemplo do cabelo em cima da cabeça, eu dividi o personagem em partes. O Substance Painter divide o personagem em parte usando matérias. Precisa colocar um material para cada parte. Seja como ficou o meu:
[ENG] This Is a final result after some adjustment:
[PORT] E o resultado depois de alguns ajuste foi este:
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